نوافل بیٹھ کر پڑھنے کا کیا حکم ہے

سوال: کیا نفل بیٹھ کر پڑھنے سے ثواب میں کمی نہیں آتی ؟

بسم اللہ الرحمٰن الرحیم
الجواب حامداً ومصليا

نوافل کااصل حکم یہ ہےکہ انہیں بلاعذربیٹھ کرناپڑھناجائزہے،تاہم بلاعذربیٹھ کرنوافل پڑھنےوالےکوکھڑے ہوکر پڑھنےوالےکی بنسبت آدھاثواب ملتاہے۔یہ حکم تمام نوافل کاہے،وترکےبعد کی دو رکعت نفلوں کابھی یہی حکم ہے کہ ان کو کھڑےہوکرپڑھنےمیں زیادہ ثواب ہے۔البتہ بعض علماء مثلا:قاضی ثناءاللہ پانی پتی ؒ اورمولاناانورشاہ کشمیریؒ کی رائے یہ ہےکہ کھڑےہوکرپڑھنےمیں زیادہ ثواب ہونےکےباوجود ان نوافل کوبیٹھ کرپڑھنامستحب ہے،کیونکہ نبی کریم ﷺ نےتمام عمریہ دورکعتیں بیٹھ کرہی پڑھی ہیں۔جبکہ دیگرعلماءمثلا: مولانارشیداحمدگنگوہیؒ اورمولانااشرف علی تھانوی ؒ نےکھڑےہوکرپڑھنےکوہی افضل قراردیاہے۔بہرحال آدمی کواختیارہےکہ چاہےتوزیادہ ثواب حاصل کرنے کیلئےیہ نوافل کھڑےہوکرپڑھےاورچاہےتونبی کریم ﷺ عام معمول کی اتباع کی نیت سےبیٹھ کراداکرے۔(ماخذہٗ فتاویٰ محمودیہ بتغییر: 8/ 225)
واضح رہےکہ یہ حکم صرف وترکےبعدکی دو رکعات نوافل کاہے۔ظہریامغرب کی نوافل کاحکم یہ نہیں ہےاوراسکے بارےمیں یہ کہناکہ ان کوبھی نبی کریمﷺ نے‘‘ہمیشہ’’ بیٹھ کراداکیاہے،درست نہیں ہے۔

مشكاة المصابيح – (1 / 392)
وعن عمران بن حصين: أنه سأل النبي صلى الله عليه وسلم عن صلاة الرجل قاعدا. قال: «إن صلى قائما فهو أفضل ومن صلى قاعدا فله نصف أجر القائم ومن صلى نائما فله نصف أجل القاعد» . رواه البخاري
====================
مشكاة المصابيح – (1 / 393)
عن عبد الله بن عمرو قال: حدثت أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: «صلاة الرجل قاعدا نصف الصلاة» قال: فأتيته فوجدته يصلي جالسا فوضعت يدي على رأسه فقال: «مالك يا عبد الله بن عمرو؟» قلت: حدثت يا رسول الله أنك قلت: «صلاة الرجل قاعدا على نصف الصلاة» وأنت تصلي قاعدا قال: «أجل ولكني لست كأحد منكم» . رواه مسلم
====================
حاشية الطحطاوي على مراقي الفلاح شرح نور الإيضاح – (1 / 403)
قوله: “ولكن له نصف أجر القائم” يستثنى منه صاحب الشرع صلى الله عليه وسلم كما ورد عنه صلى الله عليه وسلم فإن أجر صلاته قاعدا كأجر صلاته قائما فهو من خصوصياته
====================
فيض البارى شرح صحيح البخارى للكشميري – (3 / 284)
بقي أن الجلوسَ فيهما اتفاقي أو قصدي؟ فاختار النووي رحمه الله تعالى الأول. وعندي المختار هو الثاني لأنهما لم تَثْبُتا عنه قائمًا قط. فَحَمْلُ فِعْله في جميع عُمُرِه على الاتفاق مما يصادِمُ البداهةَ، وإذن هو قَصْدي، وقد مَرَّت نكتتُه مِن قبل.
===================
( فتاوی رشیدیہ :77) :
اگر(وترکےبعدنفل)کھڑےہوکرپڑھےگاتوپوراثواب ہوگااوراگربیٹھ کرپڑھےگاتوآدھاثواب ملےگا، رسول اللہ ﷺنےبعض دفعہ بیٹھ کرپڑھےہیں،مگرآپ کوبیٹھ کرپڑھنےمیں بھی ثواب پوراہوتاتھا۔
====================
واللہ تعالی اعلم بالصواب
محمد عاصم عصمہ اللہ تعالی
 

اپنا تبصرہ بھیجیں