کسی جگہ صرف گھر موجود ہو تو پندرہ دن سے کم قیام کی صورت میں قصر کا حکم

سوال:السلام علیکم ورحمۃ اللہ وبرکاتہ۔

اگر کوئی شخص اپنے شہر سے 48 میل کی مسافت پر کسی دوسرے شہر جاتا ہے اور اس شہر میں اپنا ایک گھر بھی رکھا ہے کہ جب جائے وہاں رہے تو اب اگر وہ شخص اس شہر میں تین چار دن رہے یا پھر اسی شہر میں کسی اور کے گھر رہے ،دونوں صورتوں میں نماز قصر پڑھیں گے یا پوری؟

جواب:وعلیکم السلام ورحمۃ اللہ!

تمہید کے طور پر عرض ہے کہ آدمی جب تک کسی جگہ کو وطن اصلی (جہاں اس کی پیدائش ہوئی یا جہاں اہل و عیال و سازو سامان کے ساتھ مستقل منتقل ہوجائے )یا وطن اقامت (جہاں پندرہ دن یا اس سے زیادہ قیام کی نیت ہو)نہ بنا لے نیز وہ جگہ وطن سے 48 میل (سوا ستتر کلو میٹر) کے فاصلے پر بھی ہو تو وہاں پندرہ دن سے کم قیام کی صورت میں نماز قصر پڑھنی ہوگی ۔

تمہید کے بعد اب اصل سوال کا جواب یہ ہے کہ اگر اس شخص نے دوسری جگہ جہاں گھر بنایا ہے،لیکن وہاں مستقل رہنے کی نیت نہیں کی تو پندرہ دن سے کم قیام کی صورت میں وہ نماز قصر کرے گا، خواہ وہ اسی گھر میں قیام کرے یا اس شہر میں کسی دوسرے کے گھر۔

چنانچہ فقہاءِ کرام نے وطنِ اصلی کی تعریف یہ کی ہے کہ انسان کی جائے ولادت یا جہاں اس نے شادی کرکے رہنے کی نیت کرلی یا کسی جگہ مستقل رہنے کی نیت کرلی تو یہ جگہ وطنِ اصلی بن جاتی ہے، مذکورہ صورت میں جس جگہ زرعی زمین اور عارضی رہائش ہے، مستقل رہائش نہیں ہے، وہ جگہ وطن اصلی نہ بنے گی، اگر 15 دن رہنے کی نیت کرکے آئے گا تو پوری نماز پڑھے گا ورنہ قصر پڑھے گا۔

فتوی نمبر : 144109202063

دارالافتاء : جامعہ علوم اسلامیہ علامہ محمد یوسف بنوری ٹاؤن

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

حوالہ جات:

(1) “(قوله: ويبطل الوطن الأصلي بمثله لا السفر ووطن الإقامة بمثله والسفر والأصلي) ….. روي أن عثمان رضي الله عنه كان حاجا يصلي بعرفات أربعا فاتبعوه فاعتذر وقال إني تأهلت بمكة وقال النبي من تأهل ببلدة فهو منها والوطن الأصلي هو وطن الإنسان في بلدته أو بلدة أخرى اتخذها دارا وتوطن بها مع أهله وولده وليس من قصده الارتحال عنها بل التعيش بها وهذا الوطن يبطل بمثله لا غير وهو أن يتوطن في بلدة أخرى وينقل الأهل إليها فيخرج الأول من أن يكون وطنا أصليا حتى لو دخله مسافرا لا يتم قيدنا بكونه انتقل عن الأول بأهله لأنه لو لم ينتقل بهم ولكنه استحدث أهلا في بلدة أخرى فإن الأول لم يبطل ويتم فيهما وقيد بقوله بمثله لأنه لو باع داره ونقل عياله وخرج يريد أن يتوطن بلدة أخرى ثم بدا له أن لا يتوطن ما قصده أولا ويتوطن بلدة غيرها فمر ببلده الأول فإنه يصلي أربعا لأنه لم يتوطن غيره ….. وفي المجتبى نقل القولين فيما إذا نقل أهله ومتاعه وبقي له دور وعقار ثم قال وهذا جواب واقعة ابتلينا بها وكثير من المسلمين المتوطنين في البلاد ولهم دور وعقار في القرى البعيدة منها يصيفون بها بأهلهم ومتاعهم فلا بد من حفظها أنهما وطنان له لا يبطل أحدهما بالآخر”. ( البحر الرائق، كتاب الصلاة، باب صلاة المسافر ۲/ ۱۳٦ ط: سعيد)

(2) قال الحصکفی رحمہ اللہ: (الوطن الأصلي) هو موطن ولادته أو تأهله أو توطنه (يبطل بمثله) إذا لم يبق له بالأول أهل.فلو بقي لم يبطل ،بل يتم فيهما (لا غير و) يبطل (وطن الإقامة بمثله و) بالوطن (الأصلي و) بإنشاء (السفر) والأصل أن الشيء يبطل بمثله، وبما فوقه لا بما دونه .

وقال الشامی رحمہ اللہ: قوله:( الوطن الأصلي) ويسمى بالأهلي ووطن الفطرة والقرار. ح عن القهستاني.قوله ):أو تأهله) أي تزوجه. …ولو كان له أهل ببلدتين فأيتهما دخلها صار مقيما، فإن ماتت زوجته في إحداهما وبقي له فيها دور وعقار قيل: لا يبقى وطنا له ،إذ المعتبر الأهل دون الدار كما لو تأهل ببلدة واستقرت سكنا له وليس له فيها دار، وقيل :تبقى. اهـ.(الدرالمختار مع ردالمختار:۲/۵۳۵-۵۳۷،دارإحیاءالتراث العربی)

فقط واللہ اعلم۔

۸/نومبر/۲۰۲۱

۳/ربیع الثانی/۱۴۴۳ھ

اپنا تبصرہ بھیجیں