حضور ﷺ کی خواب میں زیارت

موءدبانہ عرض ہے کہ ” کیا فرماتے ہیں مفتیان کرام اس مسلے سے متعلق کہ  ہمارے ایک مولوی صاحب کو ملک کے ایک نامور اسلامی یونیورسٹی کے ایک پروفیسر صاحب نے بتیا کہ ” جہاں تک حضوراکرم ﷺ کی خواب میں زیارت کا معاملہ ہے اور اس بارے میں جو حدیث شریف آئی ہے کہ ”جس نے مجھے خواب میں دیکھا وہ بالکل درست ہے کیو نکہ شیطان میری شکل میں نہیں آسکتا الخ ۔۔۔۔۔ اس بارے میں فیض الباری نے لکھا ہے کہ یہ حدیث خاص ہے صحابہ کرام رضوان اللہ اجمعین کے ساتھ ،نہ کہ بعد کے اُمت کیلئے لہذا آج اگر کوئی خواب میں حضور ﷺ کی زیارت کریں تو یہ ممکن ہے کہ وہ ٹھیک نہ ہو کیونکہ وہ جو حدیث میں شیطان کا ذکر آیا ہے وہ صرف صحابہ کرام رضوان اللہ اجمعین کیلئے تھی۔

لہذا اب سوال یہ ہے کہ کیا واقعی پروفیسر موصوف کی توجیح درست ہے ؟ کیا واقعی آج بھی اگر کسی کو سرور قونین ﷺ کی زیارت خواب میں نصیب ہو جائے تو اس میں شک کی گنجائش موجود ہو تی ہے ؟ 

اُمید ہے کہ مدلل اور مستند حوالاجات سے جواب دوگے ۔ اللہ تعالی آپ سب کا حامی و ناصر رہے۔ آمین۔

جواب:پروفیسر صاحب نے یہ غلط کہا ہے کہ خواب میں رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کو دیکهنا یہ خاص صحابہ کرام رضی اللہ عنہم اجمعین کے ساتھ خاص تها اس زمانے میں بهی اگر کوئی خواب میں رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کو دیکهے تو گویا اس نے رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کو ہی دیکها ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺷﯿﻄﺎﻥ ﮐﻮ ﺁﻧﺤﻀﺮﺕ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺷﮑﻞ ﻣﯿﮟ ﻣﺘﻤﺜﻞ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﯽ ﺍﺟﺎﺯﺕ ﻧﮩﯿﮟ-

لہٰذا ﭼﻨﺪ ﺍﻣﻮﺭ ﻗﺎﺑﻞ ﻟﺤﺎﻅ ﮨﯿﮟ :
ﺍﻭﻝ …: ﺑﻌﺾ ﺍﮨﻞ ﻋﻠﻢ ﮐﺎ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﮔﺮ ﺁﻧﺤﻀﺮﺕ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺍﺻﻞ ﺷﮑﻞ ﻭ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯿﮟ ﮨﻮ ﺗﻮ ﺗﺐ ﺗﻮ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮨﯽ ﮐﯽ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﮨﮯ، ﺍﻭﺭ ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﺍﻭﺭ ﺣﻠﯿﮧ ﻣﯿﮟ ﮨﻮ ﺗﻮ ﯾﮧ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﻧﮩﯿﮟ، ﻟﯿﮑﻦ ﺍﮐﺜﺮ ﻣﺤﻘﻘﯿﻦ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻗﺎﺋﻞ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺟﺲ ﮨﯿﺌﺖ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﮨﻮ ﻭﮦ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮨﯽ ﮐﯽ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﮨﮯ، ﺍﻭﺭ ﺍﮔﺮ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﻮ ﺍﭼﮭﯽ ﺷﮑﻞ ﻭ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯿﮟ ﺩﯾﮑﮭﮯ ﺗﻮ ﯾﮧ ﺩﯾﮑﮭﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﮐﯽ ﺣﺎﻟﺖ ﮐﮯ ﺍﭼﮭﺎ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﯽ ﻋﻼﻣﺖ ﮨﮯ، ﺍﻭﺭ ﺍﮔﺮ ﺧﺴﺘﮧ ﺣﺎﻟﺖ ﻣﯿﮟ ﺩﯾﮑﮭﮯ ﺗﻮ ﯾﮧ ﺩﯾﮑﮭﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﮐﮯ ﺩﻝ ﻭ ﺩﻣﺎﻍ ﺍﻭﺭ ﺩﯾﻨﯽ ﺣﺎﻟﺖ ﮐﮯ ﭘﺮﺍﮔﻨﺪﮦ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﯽ ﻋﻼﻣﺖ ﮨﮯ، ﮔﻮﯾﺎ ﺁﻧﺤﻀﺮﺕ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺍﯾﮏ ﺁﺋﯿﻨﮧ ﮨﮯ، ﺟﺲ ﻣﯿﮟ ﮨﺮ ﺩﯾﮑﮭﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﮐﯽ ﺣﺎﻟﺖ ﮐﺎ ﻋﮑﺲ ﻧﻈﺮ ﺁﺗﺎ ﮨﮯ
۔ ﺩﻭﻡ …: ﺧﻮﺍﺏ ﻣﯿﮟ ﺁﻧﺤﻀﺮﺕ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺑﮭﯽ ﺑﺴﺎﺍﻭﻗﺎﺕ ﺗﻌﺒﯿﺮ ﮐﯽ ﻣﺤﺘﺎﺝ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ، ﻣﺜﻼً : ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﻮ ﺟﻮﺍﮞ ﺳﺎﻝ ﺩﯾﮑﮭﮯ ﺗﻮ ﺍﻭﺭ ﺗﻌﺒﯿﺮ ﮨﻮﮔﯽ، ﺍﻭﺭ ﭘﯿﺮﺍﻧﮧ ﺳﺎﻟﯽ ﻣﯿﮟ ﺩﯾﮑﮭﮯ ﺗﻮ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﺗﻌﺒﯿﺮ ﮨﻮﮔﯽ۔ ﺧﻮﺷﯽ ﮐﯽ ﺣﺎﻟﺖ ﻣﯿﮟ ﺩﯾﮑﮭﮯ ﺗﻮ ﺍﻭﺭ ﺗﻌﺒﯿﺮ ﮨﻮﮔﯽ ﺍﻭﺭ ﺭﻧﺞ ﻭ ﺑﮯ ﭼﯿﻨﯽ ﮐﮯ ﻋﺎﻟﻢ ﻣﯿﮟ ﺩﯾﮑﮭﮯ ﺗﻮ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﺗﻌﺒﯿﺮ ﮨﻮﮔﯽ، ﻭﻋﻠﯽٰ ﮨﺬﺍ !
ﺳﻮﻡ …: ﺟﺒﮑﮧ ﺧﻮﺍﺏ ﺩﯾﮑﮭﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﻧﮯ ﮐﺒﮭﯽ ﺁﻧﺤﻀﺮﺕ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺑﯿﺪﺍﺭﯼ ﻣﯿﮟ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯽ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﻮ ﮐﯿﺴﮯ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﮔﺎ ﮐﮧ ﯾﮧ ﺁﻧﺤﻀﺮﺕ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮨﯿﮟ؟ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺟﻮﺍﺏ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺧﻮﺍﺏ ﮨﯽ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﺎ ﻋﻠﻢ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﺣﺎﺻﻞ ﮨﻮﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺳﯽ ﻋﻠﻢ ﭘﺮ ﻣﺪﺍﺭ ﮨﮯ، ﺍﺱ ﮐﮯ ﺳﻮﺍ ﮐﻮﺋﯽ ﺫﺭﯾﻌﮧ ﻋﻠﻢ ﻧﮩﯿﮟ، ﺍﻟَّﺎ ﯾﮧ ﮐﮧ ﺁﻧﺤﻀﺮﺕ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﭨﮭﯿﮏ ﺍﺳﯽ ﺷﮑﻞ ﻭ ﺷﻤﺎﺋﻞ ﻣﯿﮟ ﮨﻮ ﺟﻮ ﻭﺻﺎﻝ ﺳﮯ ﻗﺒﻞ ﺣﯿﺎﺕِ ﻃﯿﺒﮧ ﻣﯿﮟ ﺗﮭﯽ، ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﺳﮯ ﺧﻮﺍﺏ ﮐﯽ ﺗﺼﺪﯾﻖ ﮨﻮﺟﺎﺋﮯ۔
ﭼﮩﺎﺭﻡ …: ﺧﻮﺍﺏ ﻣﯿﮟ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺗﻮ ﺑﺮﺣﻖ ﮨﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﺱ ﺧﻮﺍﺏ ﺳﮯ ﮐﺴﯽ ﺣﮑﻢ ﺷﺮﻋﯽ ﮐﻮ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﺮﻧﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﻧﮩﯿﮟ، ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺧﻮﺍﺏ ﻣﯿﮟ ﺁﺩﻣﯽ ﮐﮯ ﺣﻮﺍﺱ ﻣﻌﻄﻞ ﮨﻮﺗﮯ ﮨﯿﮟ، ﺍﺱ ﺣﺎﻟﺖ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺿﺒﻂ ﭘﺮ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺳﮑﺘﺎ ﮐﮧ ﺍﺱ ﻧﮯ ﺻﺤﯿﺢ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﺿﺒﻂ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﯾﺎ ﻧﮩﯿﮟ؟ ﻋﻼﻭﮦ ﺍﺯﯾﮟ ﺷﺮﯾﻌﺖ، ﺁﻧﺤﻀﺮﺕ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﮯ ﺩﻧﯿﺎ ﺳﮯ ﺗﺸﺮﯾﻒ ﻟﮯ ﺟﺎﻧﮯ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﻣﮑﻤﻞ ﮨﻮﭼﮑﯽ ﺗﮭﯽ  ﺍﺏ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﮐﻤﯽ ﺑﯿﺸﯽ ﺍﻭﺭ ﺗﺮﻣﯿﻢ ﻭ ﺗﻨﺴﯿﺦ ﮐﯽ ﮔﻨﺠﺎﺋﺶ ﻧﮩﯿﮟ  ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﮨﻞ ﻋﻠﻢ ﺍﺱ ﭘﺮ ﻣﺘﻔﻖ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺧﻮﺍﺏ ﺣﺠﺖِ ﺷﺮﻋﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﺍﮔﺮ ﺧﻮﺍﺏ ﻣﯿﮟ ﮐﺴﯽ ﻧﮯ ﺁﻧﺤﻀﺮﺕ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﺎ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﺳﻨﺎ ﺗﻮ ﻣﯿﺰﺍﻥِ ﺷﺮﯾﻌﺖ ﻣﯿﮟ ﺗﻮﻻ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ، ﺍﮔﺮ ﻗﻮﺍﻋﺪِ ﺷﺮﻋﯿﮧ ﮐﮯ ﻣﻮﺍﻓﻖ ﮨﻮ ﺗﻮ ﺩﯾﮑﮭﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﮐﯽ ﺳﻼﻣﺘﯽ ﻭ ﺍﺳﺘﻘﺎﻣﺖ ﮐﯽ ﺩﻟﯿﻞ ﮨﮯ، ﻭﺭﻧﮧ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻧﻘﺺ ﻭ ﻏﻠﻄﯽ ﮐﯽ ﻋﻼﻣﺖ ﮨﮯ۔
ﭘﻨﺠﻢ …: ﺧﻮﺍﺏ ﻣﯿﮟ ﺁﻧﺤﻀﺮﺕ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺑﮍﯼ ﺑﺮﮐﺖ ﻭ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﮐﯽ ﺑﺎﺕ ﮨﮯ، ﻟﯿﮑﻦ ﯾﮧ ﺩﯾﮑﮭﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﮐﯽ ﻋﻨﺪﺍﻟﻠﮧ ﻣﻘﺒﻮﻟﯿﺖ ﻭ ﻣﺤﺒﻮﺑﯿﺖ ﮐﯽ ﺩﻟﯿﻞ ﻧﮩﯿﮟ۔ ﺑﻠﮑﮧ ﺍﺱ ﮐﺎ ﻣﺪﺍﺭ ﺑﯿﺪﺍﺭﯼ ﻣﯿﮟ ﺍﺗﺒﺎﻉِ ﺳﻨﺖ ﭘﺮ ﮨﮯ۔ ﺑﺎﻟﻔﺮﺽ ﺍﯾﮏ ﺷﺨﺺ ﮐﻮ ﺭﻭﺯﺍﻧﮧ ﺁﻧﺤﻀﺮﺕ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﻮ، ﻟﯿﮑﻦ ﻭﮦ ﺁﻧﺤﻀﺮﺕ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺳﻨﺖ ﮐﺎ ﺗﺎﺭﮎ ﮨﻮ ﺍﻭﺭ ﻭﮦ ﻓﺴﻖ ﻭ ﻓﺠﻮﺭ ﻣﯿﮟ ﻣﺒﺘﻼ ﮨﻮ ﺗﻮ ﺍﯾﺴﺎ ﺷﺨﺺ ﻣﺮﺩﻭﺩ ﮨﮯ۔ ﺍﻭﺭ ﺍﯾﮏ ﺷﺨﺺ ﻧﮩﺎﯾﺖ ﻧﯿﮏ ﺍﻭﺭ ﺻﺎﻟﺢ ﻣﺘﺒﻊ ﺳﻨﺖ ﮨﮯ، ﻣﮕﺮ ﺍﺳﮯ ﮐﺒﮭﯽ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺋﯽ، ﻭﮦ ﻋﻨﺪﺍﻟﻠﮧ ﻣﻘﺒﻮﻝ ﮨﮯ۔ ﺧﻮﺍﺏ ﺗﻮ ﺧﻮﺍﺏ ﮨﮯ، ﺑﯿﺪﺍﺭﯼ ﻣﯿﮟ ﺟﻦ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﻧﮯ ﺁﻧﺤﻀﺮﺕ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﮐﯽ ﻣﮕﺮ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﭘﯿﺮﻭﯼ ﮐﯽ ﺩﻭﻟﺖ ﺳﮯ ﻣﺤﺮﻭﻡ ﺭﮨﮯ ﻭﮦ ﻣﺮﺩﻭﺩ ﮨﻮﺋﮯ، ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﺯﻣﺎﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺟﻦ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﮐﻮ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺋﯽ، ﻣﮕﺮ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﭘﯿﺮﻭﯼ ﻧﺼﯿﺐ ﮨﻮﺋﯽ ﻭﮦ ﻣﻘﺒﻮﻝ ﮨﻮﺋﮯ۔

 ﺷﺸﻢ …: ﺁﻧﺤﻀﺮﺕ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﮐﺎ ﺟﮭﻮﭨﺎ ﺩﻋﻮﯼٰ ﮐﺮﻧﺎ، ﺁﻧﺤﻀﺮﺕ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﭘﺮ ﺍﻓﺘﺮﺍﺀ ﮨﮯ، ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﮐﺴﯽ ﺷﺨﺺ ﮐﯽ ﺷﻘﺎﻭﺕ ﻭ ﺑﺪﺑﺨﺘﯽ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﮐﺎﻓﯽ ﮨﮯ، ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﮐﻮ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺁﻧﺤﻀﺮﺕ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﮨﻮﺋﯽ ﺗﺐ ﺑﮭﯽ ﺑﻼﺿﺮﻭﺭﺕ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺍﻇﮩﺎﺭ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻧﮩﯿﮟ۔

 

اپنا تبصرہ بھیجیں