گائے کےگوشت کےبارے میں وضاحت

دارالعلوم کراچی فتویٰ نمبر:182

بسم الله الرحمن الرحیم

الجواب حامدا ومصليا

 گائے کا گوشت بلا شبہ حلال ہے، اور اس کا کھانا بلا کراہت جائز ہے۔ بعض روایات حدیث میں گائے کے گوشت کوبیماری  کہا گیا ہے، یہ حدیث الفاظ کے تھوڑے بہت فرق کے ساتھ مختلف کتب حدیث میں مذکور ہے، مستدرک حاکم کے الفاظ یہ ہیں:

عليكم بألبان البقر وسمنانها وإياكم ولحومها فإن ألبانها و سمنانها دواء وشفاء ولحومها داء –

آپ نے سوال میںa جو اردو عبارت نقل کی ہے، اگر یہ بعینہ حدیث کا ترجمہ ہے تو ان الفاظ کے ساتھ کوئی حدیث نہیں مل سکی ،تاہم گائے کے گوشت سے تعلق روایات کے بارے میں محدثین کا کہنا ہے کہ ان روایات میں مخصوص علاقوں کے لئے گائے کے گوشت کے طبی  نقصان کو بتایا گیا ہے لیکن گائے کے گوشت میں جوطبی  نقصانات ہیں ان کے پیش نظر اس سے بچنے کا مشورہ دیا ہے۔ اطباء نے گائے کے گوشت کے متعلق کہا ہے کہ اس کا گوشت خشک ہوتا ہے، اور حجاز مقدس کی آب و ہوا بھی خشک ہے۔ خشک آب و ہوا میں خشک چیز کا استعمال مضر ہوسکتا ہے، چنانچہ اس سے بچنے کا مشورہ دیا گیا، اس

کے برخلاف گائے کا دودھ اورمکھن  تر ہیں جوخشک علاقہ کے لئے موزوں اور مفید ہیں، اس لئے آپ نے گائے کے دودھ اور مکھن  کو باعث شفا فرمایا۔ لہذا اگر کسی علاقے کا موسم خشک نہ ہو تو وہاں گائے کا گوشت مضر صحت بھی نہیں ہو گا ۔ اور یہ سب تفصیل بھی اس وقت ہے جبکہ یہ حدیث صحیح  ہو، اگر یہ حدیث ضعیف ہو جیسا کہ بہت سے محدثین نے اس حدیث کو ضعیف قرار دیا ہے ، تو اس حدیث سے گائے کے گوشت کو مضر ثابت کرنا ہی درست نہیں ، اور خود آنحضرت صلی اللہ علیہ وسلم  کا اپنی ازواج مطہرات کی طرف سے گائے کی قربانی کرنا صحیح  احادیث سے ثابت ہے۔ (ما خذه تبویب: ٤١ ح/٩٢، ١١/٣٠١)

في مستدرك للحاكم :(حدیث رقم: ۸۳۶۱)

عن عبد الرحمن بن عبد الله بن مسعود عن أبيه عن النبي صلى الله عليه و سلم قال: عليكم بألبان البقر وسمنانها وإياكم ولحومها فإن ألبانها و سمنائها د واء و شفاء ولحومها داء هذا حديث صحيح الإسناد ولم يخرجاه –

وفي السنن الكبرى للبيهقي:(ج ۹، ص 345)

عن عبد الله بن مسعود رضي الله عنه أن رسول الله صلى الله عليه و سلم قال :ان الله عزوجل لم ينزل داء الا وضع له شفاء الا السام فعليكم بألبان البقر فانها ترم من كل شجر. عن مليكة بنت عمرو الجعفية أنها قالت لها عليك بسمن البقر من الذبحة أو من القرحتين فان رسول الله صلى الله عليه و سلم قال أن ألبانها أو لبنها شفاء وسمنها دواء ولحمها أو لحومها داء –

وفي كشف الخفاء: (ج۲، ص۷۰)

عليكم بألبان البقر وسمنانها وإياكم ولحومها فإن ألبانها و سمنائها دواء وشفاء ولحومها داء. رواه الحاكم عن ابن مسعود مرفوعا قال في الأصل وكتبت فيه جزئا ومما أوردته فيه ما صح أنه صلى الله عليه وسلم ضحى عن نسايه بالبقر ولكن قال الحليمي هذا ليبس الحجاز ويبوسة لحم البقر ورطوبة لينها و سمتها فكأنه يرى اختصاص ذلك به وقال في التميز و تساهل الحاكم في تصحيحه وقد ضحى النبي صلى الله عليه وسلم عن نسائه بالبقر وكأنه لعدم تیسر غيره أو لبيان الجواز وإلا فهو لا يتقرب إلى الله بالداء وقيل إنما خصص ذلك بالبقرفي الحجاز ليبسه ويبوسة لحم البقر ورطوبة ألبانها و سمتها واستحسن هذا التأويل –

 وفي فيض القدير ( 458/ 4 )

 عليكم بألبان البقر فإنها دواء و آسمانها شفاء من كل داء كما في الحديث الذي قبله وإياكم ولحومها أي احذروا أكلها فإن لحومها داء قال الحليمي : إنما قال ذلك لأن الأغلب عليها البرد و اليبس وبلاد الحجاز قشيقة يابسة فلم يأمن إذا انضم إلى ذلك الهواء أكل لحم البقر أن يزيدهم يبسا فيتضرروا بها و أما لبنها فرطب وسمنها بارد ففي كل منها الشفاء من ضرر الهوى اه – قال الزرکشی : وهو تأويل حسن قيل وهذا يعارضه ما صح أنه ضحى عن نسائه بالبقر. ابن السني وأبو نعيم في الطب النبوى لك في باب الطب عن ابن مسعود قال الحاكم: صحيح وأقره الذهبي وقال النسائی : قد تساهل الحاكم في تصحيحه قال الزرکشی : قلت بل هو منقطع وفي صحنه نظر فإن في الصحيح أن المصطفى صلى الله عليه وسلم ضحى عن نسايه بالبقر وهو لا يتقرب بالداء. الخ

 واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

آصف نوید

 دارالافتاء جامعہ دارالعلوم کراچی

٩ محرم الحرام  ١٤٣٤ ھ

٢۴ نومبر ۲۰۱٢ء

عربی عبارت وپی ڈی ایف فائل میں فتویٰ حاصل کرنےکےلیے لنک پرکلک کریں :

https://www.facebook.com/groups/497276240641626/permalink/698173870551861/

اپنا تبصرہ بھیجیں