غیر مستحق کو زکوۃ دینے کا حکم

کیا فرماتے ہیں مفتیاں کرام اس مسئلہ  کے بارے میں کہ:

ایک آدمی نے کسی کومستحق زکاۃسمجھ کر زکوۃ  دی ،لیکن وہ مستحق  زکوۃ نہیں تھا اور اس نے بتایا بھی نہیں کہ وہ مستحق نہیں ۔بلکہ اس نے وہ مال لیا اور کسی مستحق کو دےدیا ،کیا اصل بندےکی زکوۃ ادا ہوگئی ؟

                                                                                     سائل:ندیم احمد

الجواب حامدا ومصلیا

سوال میں ذکر کردہ صورت اگر واقعی درست ہے کہ سائل کوزکوۃ ادا کرتے وقت اس  شخص کی ظاہری حالت دیکھ کر یہ غالب گمان ہواکہ یہ شخص مستحق زکوۃ ہے تو اس  کی زکوۃ ادا ہوگئی  چاہےوہ(زکوۃلینے والا)آگے مستحق کو دے یا نہ دے،تاہم لینے والا چونکہ مستحق نہیں تھا اس لیے اس کے لیے زکوۃ کی رقم  لینا جائز نہیں تھا ،اب اس کےلیے حکم یہ ہےکہ وہ مال مالک کو واپس لوٹا دیں  ،لیکن چونکہ وہ آگے صدقہ کرچکا ہے اور مالک کی زکوۃ بھی ادا ہوگئی ہے اس لیےاب اس پر صرف توبہ واستغفار کرنا لازم ہے۔

البحر الرائق شرح كنز الدقائق ومنحة الخالق وتكملة الطوري (2/ 266)

قوله ولو دفع بتحر فبان أنه غني أو هاشمي أو كافر أو أبوه أو ابنه صح ولو عبده أو مكاتبه لا) لحديث البخاري «لك ما نويت يا زيد ولك ما أخذت يا معن» حين دفعها زيد إلى ولده معن وليس المراد بالتحري الاجتهاد بل غلبة الظن بأنه مصرف بعد الشك في كونه مصرفا وإنما قلنا هذا؛ لأنه لو دفع باجتهاد دون ظن أو بغير اجتهاد أصلا أو بظن أنه بعد الشك ليس بمصرف ثم تبين المانع فإنه لا يجزئه۔

وایضا:(2/266)باب لودفع بتحرفبان انه غنی۔

وليس له أن يسترد ما دفعه إذا تبين أنه ليس بمصرف ووقع تطوعا كذا في البدائع واختلف المشايخ في كونه يطيب للفقير وعلى القول بأنه لا يطيب قيل: يتصدق به لخبثه، وقيل: يرده على الدافع كذا في معراج الدراية۔

فتح القدير للكمال ابن الهمام (2/ 275)

(قال أبو حنيفة ومحمد رحمهما الله: إذا دفع الزكاة إلى رجل يظنه فقيرا ثم بان أنه غني أو هاشمي أو كافر أو دفع في ظلمة فبان أنه أبوه أو ابنه فلا إعادة عليه.

الدر المختار وحاشية ابن عابدين (رد المحتار) (2/ 353)

(وإن بان غناه أو كونه ذميا أو أنه أبوه أو ابنه أو امرأته أو هاشمي لا) يعيد لأنه أتى بما في وسعه،(قوله: لأنه أتى بما في وسعه) أي أتى بالتمليك الذي هو الركن على قدر وسعه إذ ليس مكلفا إذا دفع في ظلمة مثلا بأن يسأل عن القابض من أنت۔ ۔ ۔ ۔ ۔ ۔ ۔ ۔ ۔ ۔ ۔ ۔ ۔

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

محمد رفیق غفرلہ ولوالدیہ

نور محمد ریسرچ   سینٹر  

دھوراجی کراچی

5جمادی الاولی 1441

1 جنوری 2020

اپنا تبصرہ بھیجیں