صابی کسے کہتے ہیں

سوال:سورت بقرہ آیت نمبر 62 میں صابی لوگوں کا زکر ہے یہ کون لوگ تھے انکا مذہب کیا تھا؟

جواب:(ﺻﺎﺋﺒﯿﻦ)

“صابی مذہبی طورپرایک فرقہ ہے۔ﺟﯿﺴﮯ ﺯﺭﺗﺸﺖ،ﯾﻬﻮﺩ،ﻫﻨﻮﺩ ﻭ ﻋﯿﺴﺎﺋﯽ ﻭﻏﯿﺮﻫﺎ
ﺟس کا  ﺫﮐﺮ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﻣﯿﮟ ﺗﯿﻦ مرتبہ ہواہے جبکہ ﺗﯿﻨﻮﮞ ﺑﺎﺭ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﺳﻤﯿﺖ یہودﻭ ﻧﺼﺎﺭﯼ ﮐﺎ ﺗﺬﮐہ بھی ساتھ ہواہے۔
ﺭﺏ ﮐﺎﺋﻨﺎﺕ ﮐﻼﻡ ﺁﻓﺮﯾﻦ ﻣﯿﮟ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﻓﺮﻣﺎﺗﺎ ہے”:بلاشبہ  ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ،ﯾﻬﻮﺩﯾﻮ ﮞ،ﻋﯿﺴﺎﺋﯿﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﺻﺎﺑﯿﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺳﮯﺟﻮ ﺷﺨﺺ ﺑﮭﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺍﻭﺭ ﯾﻮﻡ ﺁﺧﺮﺕ ﭘﺮ ﺻﺤﯿﺢﺍﯾﻤﺎﻥ ﺭﮐﮭﮯ ﮔﺎ،ﺍﻭﺭ ﻧﯿﮏ ﮐﺎﻡ ﮐﺮﮮ ﮔﺎ،ﺍﯾﺴﮯ ﻟﻮﮔﻮﮞﮐﯿﻠﺌﮯ ﺍﻧﮑﺎ ﺍﺟﺮ ﺍﻧﮑﮯ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﮐﮯہاں  ﻣﺤﻔﻮﻅ ہےﺍﻥ ﭘﺮ ﮐﻮﺋﯽ ﺧﻮﻑ نہ ہوﮔﺎ نہ ﻭﻩ ﻏﻢ ﮐﮭﺎﺋﯿﮟ ﮔﮯ”
(ﺳﻮﺭۂ ﺑﻘﺮﻩ ﺁﯾﻪ ۶۲)
ﻋﻼﻭﻩ ﺍﺯﯾﮟ ﺳﻮﺭۃﺍﻟﻤﺎﺋﺪﻩ ﮐﯽ ﺁﯾﺖ ﻧﻤﺒﺮ ۶۹ ﺍﻭﺭ ﺳﻮﺭۂﺣﺞ ﮐﯽ ﺁﯾﺖ ﻧﻤﺒﺮ ۱۷ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺍﻧﮑﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺑﯿﺎﻥﻣﻮﺟﻮﺩ ہے۔
ﻣﺬﮐﻮﺭﻩ ﻓﺮﻗﻪ “ﺻﺎﺋﺒﻪ”ﻣﻮﺣﺪﯾﻦ ﮐﺎ ﺗﮭﺎ ﺟﺒﮑﻪ ﺍﻧﮑﺎ ﺩﻭﺭﯾﻬﻮﺩ ﻭ ﻧﺼﺎﺭﯼ ﺳﮯ ﭘﻬﻠﮯ ﮐﺎ ﻫﮯ۔
ﺍﻥ ﮐﺎ ﻋﻘﯿﺪﻩ ﺧﺪﺍئے  ﻟﻢ ﯾﺰﻝ ﻭﻻ ﯾﺰﺍﻝ ﮐﯽ ﻭﺣﺪﺕ ﺍﻭﺭ ﺑﻼﺷﺮﮐﺖ ﻏﯿﺮ ﺷﺎﻫﯽ ﭘﺮ ﻣﺴﺘﻌﻤﻞ ﺗﮭﺎ_ﺟﺒﮑﻪ ﻭﻩ
ﺟﺴﻤﺎﻧﯽ ﻣﻌﺎﺩ ﮐﮯ ﺑﮭﯽ ﻗﺎﺋﻞ ﺗﮭﮯ_ﺑﻌﺪ ﺍﺯﺍﮞ ﺍﻧﮑﺎﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﻧﺠﻮﻡ ﮐﮯ ﺩﺍﺋﺮﮮ ﺳﮯ ﻣﺮﺑﻮﻁ ہوﮔیا ۔ﺍﺳﯽ ﻣﺮﻃﺒﺖ ﮐﮯﺑﺎﻋﺚ ﺍﻥ ﭘﺮ ﺑﺖ ﭘﺮﺳﺘﯽ ﮐﺎ ﺍﻟﺰﺍﻡ ﻟﮕﺎ۔ﺻﺎﺑﯿﻮﮞ ﮐﮯ ﺩﻭ ﻓﺮﻗﮯ ہیںﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ پہلا”ﻣﻨﺪﯾﻮﻥ،ﺻﺒﻮﻩ ﯾﺎ ﻣﺘﻐﺴﻠﻪ”ہے یہ  ﻋﺮﺍﻕ ﮐﺎ ﺍﯾﮏ ﯾﻬﻮﺩﯼﻓرقہ ہے ﺟﻮ ﺭﺳﻢ ﺍﺻﻄﺒﺎﻍ ﮐﺎ ﭘﺎﺑﻨﺪ ہےﺍﻭﺭ ﺩﻭﺳﺮﺍ”ﺻﺎﺋﺒﻪ ﺣﺮﺍﻥ”ﯾﻌﻨﯽ ﻭﻩ ﻣﺸﺮﮎ ﻓﺮﻗﻪ ﺟﻮﻋﻬﺪ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺍﯾﮏ ﻣﺪﺕ ﺗﮏ ﺑﺎﻗﯽ ﺭہایہ ﻓﺮﻗﻪ ﺍﭘﻨﮯ ﻋﻘﺎﺋﺪ ﺍﻭﺭ ﻓﻀﻼ ﮐﯽاہمیت ﮐﮯ ﺳﺒﺐ ﺟﻮﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﭘﯿﺪﺍ ہوئےﺟﺎﺫﺏ توجہ ہیں ﺟﯿﺴﮯﺛﺎﺑﺖ ﺑﻦﻗﺮﻩ،ﻣﻤﺘﺎﺯ ﻣﻬﻨﺪﺱ،ﻫﯿﺌﺖ ﺩﺍﻥ،ﻣﺘﺮﺟﻢ ﻭ ﻓﻠﺴﻔﯽ،ﺳﻨﺎﻥﺑﻦ ﺛﺎﺑﺖ،ﻃﺒﯿﺐ ﺍﻭﺭ ﻣﺎہر ﻋﻠﻢ ﮐﺎﺋﻨﺎﺕ ﺟﻮﺋﯽ،ﺍﺑﻮﺍﺳﺤﺎﻕ ﺑﻦ ﻫﻼﻝ ﺍﻟﺒﺘﺎﻧﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﺑﻮ ﺟﻌﻔﺮ ﺍﻟﺨﺎﺯﻥﻭﻏﯿﺮﻩ 
ﺍﺑﺘﺪﺍ ﻣﯿﮟ ﯾﻪ ﺷﻤﺎﻝ ﻋﺮﺍﻕ ﻣﯿﮟ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﮑﺎﻣﺮﮐﺰ”ﺣﺮﺍﻥ”ﺗﮭﺎ ﺟﺴﮯ”ﮐﺎﺭﯾﺎ”ﮐﻬﺘﮯ ﺗﮭﮯ_ﺳﺮﯾﺎﻧﯽ ﺍﻧﮑﯽﻣﺬﻫﺒﯽ ﺯﺑﺎﻥ ﻫﮯ۸۷۲ﺀ ﻣﯿﮟ ﻣﺸﻬﻮﺭ ﺻﺎﺑﯽ ﺛﺎﺑﺖ ﺑﻦ ﻗﺮﻩ ﮐﺎ ﺍﭘﻨﮯ ﻫﻢﻣﺬﻫﺒﻮﮞ ﺳﮯ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﻫﻮﮔﯿﺎ ﺍﺳﯽ ﺑﺎﻋﺚ ﺍﺳﮯ ﺣﺮﺍﻥﮐﯽ ﺻﺎﺑﯽ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﺳﮯ ﺧﺎﺭﺝ ﮐﺮﺩﯾﺎ ﮔﯿﺎ ﺟﺴﮑﮯ ﺑﻌﺪ ﻭﻩﺑﻐﺪﺍﺩ ﻣﯿﮟ ﻗﯿﺎﻡ ﭘﺬﯾﺮ ہوﺍ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﻧﮯ ﺻﺎﺑﺌﯿﺖ ﮐﯽ ﺍﯾﮏﺍﻭﺭ ﺷﺎﺥ ﻗﺎﺋﻢ ﮐﯽ کچھ  ﻋﺮﺻﮯ ﺑﻌﺪ ﺧﻠﯿﻔۃﺍﻟﻘﺎﻫﺮ ﮐﮯﺩﻭﺭ ﺣﮑﻮﻣﺖ ﻣﯿﮟ ﺍﺑﻦ ﺛﺎﺑﺖ ﺳﻨﺎﻥ ﻧﮯ ﺍﺳﻼﻡ ﻗﺒﻮﻝﮐﺮﻟﯿﺎ۹۷۵_ﺀ ﮐﮯ ﻗﺮﯾﺐ ﺧﻠﯿﻔۃﺍﻟﻄﺎﺋﻊ ﺍﻭﺭ ﺧﻠﯿﻔۃﺍﻟﻤﻄﯿﻊﮐﮯ ﮐﺎﺗﺐ ﺍﺑﻮ ﺍﺳﺤﺎﻕ ﺑﻦ ﻫﻼﻝ ﺻﺎﺑﯽ ﻧﮯ ﺭﻗﻪ،ﺣﺮﺍﻥﺍﻭﺭ ﺩﯾﺎﺭ ﻣﻀﺮ ﮐﮯ ﺍﭘﻨﮯ ہم مذہب  ﻣﮑﯿﻨﻮﮞ ﮐﮯ ﺣﻖﻣﯿﮟ ﺭﻭﺍ ﺩﺍﺭﯼ ﮐﺎ ﺍﯾﮏ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺟﺎﺭﯼ ﮐﺮﺍﻟﯿﺎ ﺟﺴﮑﯽ ﺭﻭﺳﮯ ﺍﺳﮑﮯ ﺑﻐﺪﺍﺩ ﻣﯿﮟ ﺑﺴﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯہم مذہبوﮞ ﮐﻮﺑﮭﯽ ﺫﻣﯿﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺷﻤﺎﺭ ﮐﺮ ﻟﯿﺎ ﮔﯿﺎ_ﮔﯿﺎﺭﻫﻮﯾﮟ ﺻﺪﯼﻋﯿﺴﻮﯼ ﮐﮯ ﺍﻭﺍﺋﻞ ﻣﯿﮟ ﺣﺮﺍﻥ ﺍﻭﺭ ﺑﻐﺪﺍﺩ ﻣﯿﮟ ﺑﮑﺜﺮﺕﺻﺎﺑﯽ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺗﮭﮯ_

ﻟﯿﮑﻦ ۱۰۳۳ﺀ ﻣﯿﮟ ﺣﺮﺍﻥ ﮐﮯ ﺧﻄﮯ ﻣﯿﮟ ﻓﻘﻂ ﺍﯾﮏﭼﺎﻧﺪ ﮐﺎ ﻣﻌﺒﺪ ﺑﺎﻗﯽ ﺭﻩ ﮔﯿﺎ ﺗﮭﺎ_ﺟﻮ ﺍﯾﮏ ﻗﻠﻌﮯ ﮐﯽﺷﮑﻞ ﻣﯿﮟ ﺗﮭﺎ۔ﺍﺳﯽ ﺑﺮﺱ ﺍﺱ ﻣﻌﺒﺪ ﭘﺮ ﻣﺼﺮﯼﻓﺎﻃﻤﯽ ﻗﺎﺑﺾ ﻫﻮﮔﺌﮯ_ﺍﺳﯽ ﺍﺛﻨﺎﺀ ﻣﯿﮟ ﮔﯿﺎﺭﻫﻮﯾﮟﺻﺪﯼ ﮐﮯ ﻭﺳﻂ ﻣﯿﮟ ﺣﺮﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺑﺴﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺻﺎﺑﯿﻮﮞ ﮐﺎﺳﺮﺍﻍ ﻧﻬﯿﮟ ﻣﻠﺘﺎ ﮔﻮ کہ  ﺍﺱ ﺻﺪﯼ کہ  ﺁﺧﺮ ﺗﮏ ﻭﻩﺑﻐﺪﺍﺩ ﻣﯿﮟ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺭﻫﮯ_ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻧﯽ ﮐﮯ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﯽ ﻣﺪ ﻣﯿﮟ ﺗﻤﺎﻡ ﺻﺎﺑﯽ ﺗﯿﻦﻧﻤﺎﺯﯾﮟ ﭘﮍﮬﺘﮯ ﺗﮭﮯ_ﮐﺴﯽ ﻣﯿﺖ ﮐﻮ ﭼﮭﻮﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﻌﺪﻏﺴﻞ ﮐﺮﮐﮯ ﺧﻮﺩ ﮐﻮ ﭘﺎﮎ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ۔ﺧﻨﺰﯾﺮ،ﺳﮓ ﺍﻭﺭﭘﻨﺠﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﭘﺮﻧﺪﮮ ﮐﺒﻮﺗﺮ ﺳﻤﯿﺖ ﺍﻧﮑﮯ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺣﺮﺍﻡﺗﮭﮯﺧﺘﻨﮯ ﮐﯽ ﺭﺳﻢ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﻧﻪ ﺗﮭﯽ ﺟﺒﮑﻪ ﺧﻠﻊ ﯾﺎﻃﻼﻕ ﺑﻐﯿﺮ ﺣﮑﻢ ﻗﺎﺿﯽ ﮐﮯ ﻣﻤﮑﻦ ﻧﻪ ﺗﮭﯽ ﺳﺎﺗﮫﻫﯽ ﺍﯾﮏ ﺁﺩﻣﯽ ﮐﮯ ﻧﮑﺎﺡ ﻣﯿﮟ ﺩﻭ ﻋﻮﺭﺗﯿﮟ ﺑﮭﯽ نہیں ہوسکتیں ﺗﮭﯿﮟ “ﺻﺎﺋﺒﯿﻦ ﮐﮯ ﻧﺎﻡ ﺳﮯ ﻗﺪﯾﻢ ﺯﻣﺎﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﺩﻭ ﮔﺮﻭﻩﻣﺸﻬﻮﺭ ﺗﮭﮯﺍﯾﮏ ﺣﻀﺮﺕ ﯾﺤﯿﯽ ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﮐﮯ ﭘﯿﺮﻭﺗﮭﮯ ﺟﻮکہ ﻋﺮﺍﻕ ﮐﮯ ﺑﺎﻻﺋﯽ ﻋﻼﻗﮯ ﺍﻟﺠﺰﯾﺮﻩ ﻣﯿﮟﻣﺘﻌﺪﺩ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﺁﺑﺎﺩ ﺗﮭﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﯾﺤﯿﯽ ﮐﯽ ﭘﯿﺮﻭﯼ ﻣﯿﮟ
ﺍﺻﻄﺒﺎﻍ ﮐﮯ ﻃﺮﯾﻘﮯ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ ﺩﻭﺳﺮﮮﺳﺘﺎﺭﻩ ﭘﺮﺳﺖ ﻟﻮﮒ ﺟﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﺩﯾﻦ ﮐﻮ ﺣﻀﺮﺕ ﺷﯿﺚ ﺍﻭﺭﺣﻀﺮﺕ ﺍﺩﺭﯾﺲ ﻋﻠﯿﻬﻢ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﮐﯽ ﺟﺎﻧﺐ ﻣﻨﺴﻮﺏ ﮐﺮﺗﮯﺗﮭﮯ ﺟﺒﮑﻪ ﻋﻨﺎﺻﺮ ﭘﺮ ﺳﺘﺎﺭﻭﮞ ﺍﻭﺭ ﺳﯿﺎﺭﻭﮞ ﺳﻤﯿﺖ
ﻓﺮﺷﺘﻮﮞ ﮐﯽ ﻓﺮﻣﺎﻧﺮﻭﺍﺋﯽ ﮐﮯ ﺑﮭﯽ ﻗﺎﺋﻞ ﺗﮭﮯ ﺍﻧﮑﺎﮔﮍﮪ ﺣﺮﺍﻥ ﺗﮭﺎ ﺍﻭﺭ ﻋﺮﺍﻕ ﮐﮯ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻋﻼﻗﻮﮞ ﻣﯿﮟﺍﻧﮑﯽ ﺷﺎﺧﯿﮟ ﭘﮭﯿﻠﯽ ﻫﻮﺋﯽ ﺗﮭﯿﮟ ﯾﻪ ﺩﻭﺳﺮﺍ ﮔﺮﻭﻩ ﺍﭘﻨﮯفلسفہ ﺳﺎﺋﻨﺲ ﺍﻭﺭ ﻃﺐ ﮐﮯ ﻓﻦﮐﮯ ﮐﻤﺎﻻﺕ ﺳﮯ ﻣﺸﻬﻮﺭﯼ ﮐﮯ ﺍﻭﺝ ﮐﻮپہنچا ﻟﯿﮑﻦ ﺍﻏﻠﺐیہ ہے کہ یہاں پہلا  ﮔﺮﻭﻩ ﻣﺮﺍﺩ ہے  ﮐﯿﻮنکہ  ﺩﻭﺳﺮﺍﮔﺮﻭﻩ ﻏﺎﻟﺒﺎ ﻧﺰﻭﻝ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﮯ ﺯﻣﺎﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﻧﺎﻡ ﺳﮯﻣﻮﺳﻮﻡ ﻧﻪ ﺗﮭﺎ”
(ﺗﻔﻬﯿﻢ ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﻣﻮﺩﻭﺩﯼ) ﺻﺎﺑﯽ ﺩﻭﺭ ﺳﺎﺑﻖ ﻣﯿﮟ ﺩﯾﻨﯽ ﮔﺮﻭﻩ ﮐﯽ ﺣﯿﺜﯿﺖ ﺭﮐﮭﺘﺎﺗﮭﺎ ﻟﯿﮑﻦ ﺭﻓﺘﻪ ﺭﻓﺘﻪ ﻧﺠﻮﻡ ﻭ ﻣﻼﺋﮏ ﮐﯽ ﭘﺮﺳﺘﺶ ﺍﻧﮑﺎﺷﯿﻮﻩ ﺑﻦ ﮔﺌﯽ ﺟﺲ ﮐﮯ ﺑﺎﻋﺚ ﺍﻧﮑﯽ ﺩﯾﻨﯽ ﭘﯿﺮﻭﯼ ﻏﺎﺭﺕﻫﻮﮔﺌﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﻬﯿﮟ ﻻﻣﺬﻫﺐ ﮐﻬﺎ ﺟﺎﻧﮯ ﻟﮕﺎ…
ﺷﻤﺎﻝ ﻋﺮﺍﻕ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﯽ ﻣﻮﺟﻮﺩﮔﯽ ﺍﺏ ﺑﮭﯽ ﻫﮯ ﯾﻪﺍﭘﻨﮯ ﻣﺮﮐﺰ ﺣﺮﺍﻥ ﺳﮯ ﺩﻭﺭ ﻋﺒﺎﺳﯽ ﻣﯿﮟ ﺑﻐﺪﺍﺩ ﮐﮯﺍﺣﺎﻃﮯ ﻣﯿﮟ ﻣﻨﺘﻘﻞہوﮔﯿﺎ ﺗﮭﺎ۔ﺩﯾﮕﺮ ﻋﻼﻗﻮﮞ ﻣﯿﮟﺑﮭﯽ ﺍﻧﮑﯽ ﺁﺑﺎﺩﯼ ﺗﮭﯽ ﺍﻭﺭ ﺑﻌﺾ ﺩﺍﺋﺮۂ ﺍﺳﻼﻡ ﻣﯿﮟﺑﮭﯽ ﺩﺧﻮﻟﯽ ﮐﺮﭼﮑﮯ ﺗﮭﮯ۔ﺍﻧﻬﯿﮟ ﻃﺒﯿﻌﺎﺗﯽ ﻋﻠﻢ ﺳﮯﺧﺎصہ ﺷﻐﻒ ﺗﮭﺎ ﺍﻧﻬﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﮐﺜﺮ ﯾﻮﻧﺎﻧﯽ ﺍﻭﺭ ﺳﺮﯾﺎﻧﯽﻭﺭﺍﺛﺖ ﻋﻠﻢ ﻋﺮﺑﯽ ﻣﯿﮟ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﮐﯽ ﺩﻭﺭ ﺣﺎﺿﺮ ﻣﯿﮟ ﺍﻧﮑﯽ ﺗﻌﺪﺍﺩ نہایت کم ہے جبکہ  ﺍﻧﮑﺎﻣﺴﮑﻦ ﻋﺮﺍﻕ ﮐﺎ ﺷﻤﺎﻟﯽ علاقہ ہے ﺟﺒﮑﻪ ﺍﻧﮑﺎ ﻋﻘﯿﺪﻩﺑﻬﺖ ﻣﺨﻔﯽ ﺭﮐﮭﺎ ﺟﺎﺗﺎ ہے تاکہ  ﯾﻪ ﻣﺮﺩ ﻭ ﺯﻥ ﺯﻣﺎﻧﮯ(ﻭﻗﺖ ﮔﺰﺭﻧﮯ) ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺗﺒﺪﯾﻞنہ ہوجائے  ﺑﻌﺾ ﻣﻔﺴﺮﯾﻦ ﺳﻮﺭۂ ﺑﻘﺮﻩ ﮐﯽ ﺁﯾﺖ ﮐﮯ ﻣﻔﻬﻮﻡ ﺳﮯﻭﺣﺪﺕ ﺍﺩﯾﺎﻥ”ﮐﺎ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﮐﺸﯿﺪﻩ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﻣﺬﻣﻮﻡﺳﻌﯽ ﮐﯽ ہے ﯾﻌﻨﯽ ﺭﺳﺎﻟﺖ ﻣﺤﻤﺪﯾﻪ ﭘﺮ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﻻﮰﺑﻐﯿﺮ ﺟﻮ ﺑﮭﯽ ﺍﭘﻨﮯ ﻣﺬﻫﺐ ﭘﺮ ﮐﺎﺭﺑﻨﺪ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﺴﺎﻧﯿﺖ ﮐﺎﺧﯿﺮﺧﻮﺍﻩ ہے ﺍﺳﮑﯽ ﻧﺠﺎﺕ ہوجائے گی ﺟﻮکہ  ﺳﺮﺍﺳﺮﮔﻤﺮﺍہی  ﭼﻮنکہ  ﺭﺏ ﮐﺎﺋﻨﺎﺕ ﻧﮯ یہود ﮐﯽ ﺑﺪ ﺍﻋﻤﺎﻟﯿﻮﮞﺍﻭﺭ ﺳﺮﮐﺸﯿﻮﮞ ﮐﯽ ﺑﻨﺎ ﭘﺮ ﻋﺬﺍﺏ ﮐﺎ ﻣﺴﺘﺤﻖﮔﺮﺩﺍﻧﺎ،جبکہ ساتھ ساتھ ﻣﺎﺿﯽ ﻣﯿﮟ ﮐﺴﯽ ﺑﮭﯽﻣﺬہب ﺳﮯ ﻭﺍﺑﺴﻄﺘﮕﺎﻥ ﮐﮯ ﻧﯿﮏ ﮐﺎﺭﻭﮞ ﮐﻮ ﮐﺎﻣﺮﺍﻧﯿﻮﮞﮐﮯ ﭘﺮﻭﺍﻧﮯ ﺑﮭﯽ ﺟﺎﺭﯼ ﮐﺌﮯپھرچاہے  ﯾﻬﻮﺩﯼ ہوﮞﻋﯿﺴﺎﺋﯽ ﮐﻪ ﺻﺎﺋﺒﯿﻦ۔
ﻟﯿﮑﻦ ﻣﻬﺮ ﻧﺒﻮﺕ ﮐﯽ ﺁﺧﺮﯼ ﺿﺮﺏ ﮐﮯ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺁﻗﺎﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﮐﯽ ﻧﺒﻮﺕ ﮐﺎ ﺍﻗﺮﺍﺭ ﻻﺯﻡ ﻋﻨﺼﺮہے ﺟﯿﺴﺎ ﮐﻪ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﻧﺒﻮﯼ ہے :“ﻗﺴﻢ ہے ﺍﺱ ﺫﺍﺕ ﮐﯽ ﺟﺴﮑﮯ ہاتھ  ﻣﯿﮟ ﻣﯿﺮﯼﺟﺎﻥ ہے ﻣﯿﺮﯼ ﺍﻣﺖ ﻣﯿﮟ ﺟﻮ ﺷﺨﺺ ﺑﮭﯽ ﻣﯿﺮﯼ ﺑﺎﺕﺳﻦ ﻟﮯ،ﯾﻬﻮﺩﯼہو ﯾﺎ ﻋﯿﺴﺎﺋﯽ،ﺍﮔﺮ مجھ ﭘﺮ ﺍﯾﻤﺎﻥنہ ﻻﮰ ﺗﻮ ﺟﻬﻨﻢ ﻣﯿﮟ ﺟﺎﮰ ﮔﺎ”(ﺑﺨﺎﺭﯼ)
ﺍﺳﮑﺎ ﻣﻄﻠﺐہےکہ  ﻭﺣﺪﺕ ﺍﺩﯾﺎﻥ ﮐﯽ ﮔﻤﺮﺍﻫﯽ ﺟﻬﺎﮞﺩﯾﮕﺮ ﺁﯾﺎﺕ ﻗﺮﺁﻧﯽ ﮐﻮ ﻧﻈﺮ ﺍﻧﺪﺍﺯ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﺎ نتیجہ ہے 
ﻭہاﮞ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﮐﮯ ﺑﻐﯿﺮ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺎ ﺳﻤﺠﮭﻨﺎ ﺑﮭﯽ ﻣﺬﻣﻮﻡ ﺳﻌﯽہے “.

اپنا تبصرہ بھیجیں