شوال کے روزوں میں رمضان کےقضاء روزوں کی نیت کرنا

کیا فرماتے ہیں مفتیان کرام اس مسئلہ کے بارے میں:

1۔۔شوال کے روزوں میں رمضان کے قضاء روزوں کی نیت کرنا درست ہے یا نہیں ؟اگر کسی نے دونوں نیتیں کرلیں تو کون سے روزے ادا ہوں گے ؟

2۔۔جس شخص کے ذمہ رمضان کے روزےباقی  ہوں اور وہ شوال کے روزے رکھنا چاھتا ہو تو کیا قضاء روزوں کو مؤخر کرنے کی اجازت ہے ؟

                                                                                                                 سائل :محمد   متعلق از مفتی حارث صاحب

الجواب حامدا ومصلیا

1۔۔۔اگر شوال کے مہینے میں قضاء روزوں کی نیت کرکے روزے رکھےاور ساتھ میں شوال کے روزے کی فضیلت کی امید رکھےتو قضاء روزے ادا ہو جائیں گےاور  فضیلت بھی حاصل ہو جائے گی،لیکن اگر شوال کے روزے اور قضاء روزے  (دوونوں کی ایک ساتھ )نیت کی تو ایسا کرنا درست نہیں لیکن اس صورت میں وہ قضاء روزے شمار ہوں گے ۔

2۔۔۔ جی ہاں ،شوال کے روزوں کی فضیلت حاصل کرنے لیے رمضان کے قضاء روزوں مؤخر کرنے کی گنجائش ہے۔

الفتاوى الهندية (1/ 196)

ومتى نوى شيئين مختلفين متساويين في الوكادة والفريضة، ولا رجحان لأحدهما على الآخر بطلا، ومتى ترجح أحدهما على الآخر ثبت الراجح كذا في محيط السرخسي.

البحر الرائق شرح كنز الدقائق ومنحة الخالق وتكملة الطوري (2/ 299)

 ولو نوى قضاء رمضان والتطوع كان عن القضاء في قول أبي يوسف خلافا لمحمد فإن عنده يصير شارعا في التطوع بخلاف الصلاة فإنه إذا نوى التطوع والفرض لا يصير شارعا في الصلاة أصلا عنده، ولو نوى قضاء رمضان وكفارة الظهار كان عن القضاء استحسانا

وفي القياس يكون تطوعا، وهو قول محمد كذا في الفتاوى الظهيرية.

الفتاوى الهندية (1/ 197)

 ولو نوى قضاء رمضان، وكفارة الظهار كان عن القضاء استحسانا كذا في فتاوى قاضي خان. وإذا نوى قضاء بعض رمضان، والتطوع يقع عن رمضان في قول أبي يوسف – رحمه الله تعالى -، وهو رواية عن أبي حنيفة – رحمه الله تعالى – كذا في الذخيرة.

بدائع الصنائع في ترتيب الشرائع (2/ 85)

ولو نوى بصومه قضاء رمضان، والتطوع كان عن القضاء في قول أبي يوسف، وقال محمد: يكون عن التطوع، وجه قوله إنه عين الوقت لجهتين مختلفتين متنافيتين فسقطتا للتعارض وبقي أصل النية وهو نية الصوم فيكون عن التطوع، ولأبي يوسف أن نية التعيين في التطوع لغو فلغت وبقي أصل النية فصار كأنه نوى قضاء رمضان، والصوم ولو كان كذلك يقع عن القضاء كذا هذا فإن نوى قضاء رمضان وكفارة الظهار قال أبو يوسف: يكون عن القضاء استحسانا،، والقياس أن يكون عن التطوع، وهو قول محمد، وجه القياس على نحو ما ذكرنا في المسألة الأولى أن جهتي التعيين تعارضتا للتنافي فسقطتا بحكم التعارض فبقي نية مطلق الصوم فيكون تطوعا، وجه الاستحسان أن الترجيح لتعيين جهة القضاء، لأنه خلف عن صوم رمضان وخلف الشيء يقوم مقامه كأنه هو، وصوم رمضان أقوى الصيامات حتى تندفع به نية سائر الصيامات، ولأنه بدل صوم وجب بإيجاب الله تعالى ابتداء، وصوم كفارة الظهار وجب بسبب وجد من جهة العبد، فكان القضاء أقوى فلا يزاحمه الأضعف.

الفتاوى الهندية (1/ 201)

ولا يكره صوم التطوع لمن عليه قضاء رمضان كذا في معراج الدراية.

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

محمد رفیق غفرلہ ولوالدیہ

نور محمد ریسرچ   سینٹر  

دھوراجی کراچی

17/شوال/1441

9/جون /2020

پہلا جواب :

واضح رہے کہ رمضان کے روزے فرض ہیں اور شوال کے چھ روزے نفل ہیں اور دونوں کی ایک ساتھ نیت کرنادرست نہیں اس لیے اگر کسی شخص نے شوال کے نفل روزوں میں رمضان کے قضا روزوں کی بھی  نیت  کرلی تو ایسی صورت  میں قضاء روزے شمار(ادا) ہونگے ۔لیکن اصل حکم یہ ہے کہ قضاء روزوں میں کسی بھی نفل کی نیت کرنا درست نہیں ۔اور نوافل کے روزے علیحدہ ادا کیے جائیں تاکہ دیگر نفل روزوں کی فضیلت حاصل ہو جائے۔

کتاب کا نام: محقق و مدلل جدید مسائل جلد 1

صفحہ نمبر: 153

عبارت:

مسئلہ(۱۰۰): رمضان کے روزے فرض ہیں، اور شوال کے چھ روزے نفل ہیں، احادیث میں ان روزوں کی بڑی فضیلت آئی ہے(۱)، اگر کوئی شخص شوال کے نفل روزوں میں رمضان کے قضا روزوں کی نیت کرتاہے، تو اس صورت میں رمضان کے قضا روزے ادا ہوں گے،نہ کہ نفل(۲)، بہتر یہ ہے کہ  رمضان کے قضا روزے علیحدہ رکھے جائیں، تاکہ شوال کے چھ نفل روزوں کی فضیلت حاصل ہوسکے۔

 ——————————

الحجۃ علی ما قلنا :

(۱) ما في ’’ الصحیح لمسلم ‘‘ : عن أبي أیوب الأنصاري رضي اللہ عنہ أنہ حدثہ أن  رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم قال : ’’من صام رمضان ثم أتبعہ ستاًّ من شوال کان کصیام الدہر ‘‘ ۔

(۱/۳۶۹ ، کتاب الصوم ، باب استحباب صوم ستۃ أیام من شوال اتباعا لرمضان)

ما في ’’ الفقہ الإسلامي وأدلتہ ‘‘ : صوم ستۃ أیام من شوال ، ولو متفرقۃ ، ولکن تتابعہا أفضل أو نذراً أو غیر ذلک ، فمن صامہا بعد أن صام رمضان ، فکأنہا صام الدہر فرضاً ، لما روی أبو أیوب : ’’ من صام رمضان ثم أتبعہ ستاً من شوال ، فذلک صیام الدہر ‘‘ ۔ وروی ثوبان : صیام شہر بعشرۃ أشہر ، وصیام ستۃ أیام بشہرین فذلک سنۃ ، یعني أن الحسنۃ بعشر أمثالہا ، الشہر بعشرۃ أشہر ، والستۃ بستین ، فذلک سنۃ کاملۃ ۔

(۳/۱۶۴۱ ، الباب الصیام والاعتکاف ، النوع الرابع ، صوم التطوع أو الصوم المندوب)

(۲) ما في ’’ الفتاوی الہندیۃ ‘‘ : وإذا نوی قضاء بعض رمضان والتطوع یقع عن رمضان في قول أبي یوسف رحمہ اللہ تعالی ، وہو روایۃ عن أبي حنیفۃ رحمہ اللہ تعالی ، کذا في الذخیرۃ ۔ (۱/۱۹۷ ، کتاب الصوم ، الباب الأول في تعریفہ وتقسیمہ وسببہ ووقتہ وشرطہ)

ما في ’’ الفتاوی التاتارخانیۃ ‘‘ : ولو کان علیہ قضاء یوم فصام یوماً ونوی بہ قضاء رمضان وصوم التطوع أجزاہ عن رمضان عند أبي یوسف ، وقال محمد : لا یجزي ویکون تطوعاً ۔

(۲/۹۹ ، کتاب الصوم ، الفصل الثالث في النیۃ)

اپنا تبصرہ بھیجیں