حضرت عائشہ رضی اللہ عنہا کا عورتوں کی امامت کرنا

فتویٰ نمبر: 5064

سوال: محترم جناب مفتیان کرام!

حديث: “عن عائشة رضي اللّٰہ عنھا: انها أمتْ نساءً في الفريضة في المغرب وقامت وسطهن وجهرت بالقرأۃ”. (المحلى لابن حزم)

حضرت عاٸشہ رضي اللّٰہ عنہا نے جو امامت کروائی وہ کس پہ محمول ہے؟

الجواب حامدا ومصلیا

حضرت عائشہ رضی اللہ عنہا کا یہ فعل ابتدائے اسلام پر محمول ہے جو بعد میں منسوخ ہوگیا، یہی وجہ ہے کہ زمانہ خیر القرون میں اس کا رواج نہیں تھا 

چنانچہ ابوداؤد کی شرح “بذل المجہود” میں ہے: 

“الا ﺍﻥ ﺟﻤﺎعتهن ﻣﮑﺮﻭھة ﻋﻨﺪﻧﺎ ﻭﻋﻨﺪ ﺍﻟﺸﺎﻓﻌﯽ مستحبة ﮐﺠﻤﺎعة ﺍﻟﺮﺟﺎﻝ ﻭﯾﺮﻭﯼ في ﺫلك ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﻟﮑﻦ تلك ﮐﺎﻧﺖ في ﺍﺑﺘﺪﺍﺀ ﺍﻻﺳﻼﻡ ﺛﻢ ﻧﺴﺨﺖ…”

(المجلد 2: 209)

لہٰذا اس سے عورتوں کی جماعت کے جواز کے حق میں استدلال نہیں کیا جاسکتا، کیونکہ عورتوں کی جماعت احناف کے نزدیک مکروہ ہے، اس لیے خواتین کا تنہا اپنی نماز ادا کرنا اور جماعت کا اہتمام نہ کرنا ضروری ہے۔

سوال میں جو حدیث ذکر کی گئی ہے اس کا حوالہ محلی لابن حزم کا دیا ہے، ابن حزم کا تعلق ظاہری مسلک سے تھا۔

”فعلم أن جماعتهن وحدهن مکروهة”.

(إعلاء السنن: ۴؍۲۲۶)

” عن علي بن أبي طالب رضي اللّٰه عنه أنه قال: لا تؤم المرأة . قلت: رجاله کلهم ثقات”.

(إعلاء السنن: ۴؍۲۲۷ دار الکتب العلمیة بیروت)

“(و) يكره تحريما (جماعة النساء) ولو التراويح في غير صلاة جنازة (لأنها لم تشرع مكررة) ، فلو انفردن تفوتهن بفراغ إحداهن؛ ولو أمت فيها رجالا لا تعاد لسقوط الفرض بصلاتها إلا إذا استخلفها الإمام وخلفه رجال ونساء فتفسد صلاة الكل”.

(الدر المختار وحاشية ابن عابدين (رد المحتار) – (1 / 565))

“قوله؛ويكره تحريما جماعة النساء، لان الامام ان تقدمت لزم زيادة الكشف وان وقفت وسط السف لزم ترك المقام مقامه وكل منهما مكروه كما في العناية وهذا يقتضي عدم الكراهة لو اقتدت واحدة محاذية لفقد الامرين”.

(طحطاوي علي الدرر: 1/245)

وقال ابن كثير رحمه الله عن ابن حزم:

” كان كثير الوقيعة في العلماء بلسانه وقلمه ، فأورثه ذلك حقدا في قلوب أهل زمانه ، وما زالوا به حتى بغضوه إلى ملوكهم ، فطردوه عن بلاده ، حتى كانت وفاته في قرية له في شعبان من هذه السنة ، وقد جاوز التسعين .

والعجب كل العجب منه أنه كان ظاهريا حائرا في الفروع ، لا يقول بشئ من القياس لا الجلي ولا غيره ، وهذا الذي وضعه عند العلماء ، وأدخل عليه خطأ كبيرا في نظره وتصرفه . وكان مع هذا من أشد الناس تأويلا في باب الأصول ، وآيات الصفات وأحاديث الصفات ؛ لأنه كان أولا قد تضلع من علم المنطق ، أخذه عن محمد بن الحسن المذحجي الكناني القرطبي ، ذكره ابن ماكولا وابن خلكان ، ففسد بذلك حاله في باب الصفات ” انتهى .

“البداية والنهاية” (12 /113) . وينظر : “طبقات علماء الحديث” لابن عبد الهادي (3/349).

واللہ سبحانہ اعلم

قمری تاریخ: 26/2/1441

عیسوی تاریخ: 26/10/2019

تصحیح وتصویب:مفتی انس عبد الرحیم

ہمارا فیس بک پیج دیکھیے. 

فیس بک:

https://m.facebook.com/suffah1/

ہمارا ٹوئیٹر اکاؤنٹ جوائن کرنے کے لیے نیچے دیے گئے لنک پر کلک کریں. 

ٹوئیٹراکاؤنٹ لنک

https://twitter.com/SUFFAHPK

ہماری ویب سائٹ سے وابستہ رہنے کے لیے کلک کریں:

www.suffahpk.com

ہمارے یوٹیوب چینل کو سبسکرائب کرنے کے لیے کلک کریں:

https://www.youtube.com/channel/UCMq4IbrYcyjwOMAdIJu2g6A

اپنا تبصرہ بھیجیں