سوال: اگر منت کے الفاظ ادا کرتے ہی کوئی الفاظ بدل لے جیسے میں سو روزے رکھوں گی۔ پھر کہے نہیں میں پچاس رکھ لونگی۔
تو اب اعتبار سو روزوں والی بات کا ہوگا یا پچاس کا؟
الجواب باسم ملھم الصواب
واضح رہے کہ اگر ایک بار منت مان لی تو اس سے رجوع نہیں کیا جاسکتا جیسے کہ طلاق۔ لہٰذا صورتِ مسئولہ میں سو روزوں کی منت ماننے کے بعد یہ سوچ کر منت میں تبدیلی کی کہ شاید سو روزے نہ رکھ سکوں گی اور پھر پچاس روزوں کی منت ماننی تو اس صورت میں سو اور پچاس دونوں کی منت منعقد ہوگئی۔ لہٰذا منت ماننے والی کو اب ڈیڑھ سو روزے رکھنا واجب ہونگے۔
=========================
حوالہ جات:
1۔”الحسن بن زياد عن أبي حنيفة إذا قال: أنا محرم بحجة بل بعمرة إن فعلت كذا ففعل، فعليه حجة وعمرة“۔
(المحيط البرهاني: 2/ 490)
2۔”ذكر الولوالجي في فتاويه رجل أراد أن يقول: لله علي صوم يوم فجرى على لسانه صوم شهر كان عليه صوم شهر وكذا إذا أراد شيئاً فجرى على لسانه الطلاق، أو العتاق أو النذر لزمه ذلك لقوله عليه السلام: «ثلاث جدهن جد وهزلهن جد: الطلاق والعتاق والنكاح»، والنذر في معنى الطلاق والعتاق؛ لأنه لايحتمل الفسخ بعد وقوعه. اه۔“
(البحر الرائق: 518/2)
3۔ ثم أعلم بأن الإعراض بکلمة “بل” عما قبلہ إنما یصح فی کل موضع یصح الرجوع عن الأول، أی یحتمل الغلط کالإخبار لا فیما لایحتمل کالإنشاء وفیما لم یمکن الإعراض عن الأول صار کلمة “بل” فیہ بمنزلة العطف المحض مجازا، فیثبت الثانی مضموما إلی الأول علی سبیل الجمع دون الترتیب. کذا فی شروح المنار۔
(اصول الشاشی: 139)
واللہ اعلم بالصواب
8 جمادی الثانی 1445ھ
22 نومبر2023ء