سنت مؤکدہ اور غیر مؤکدہ میں فرق

سوال: سنت مؤکدہ اور غیر مؤکدہ میں کیا فرق ہے اگر سنت مؤکدہ کو چھوڑنا گناہ ہے تو اس کو  فرض کا درجہ کیوں نہیں دیاگیا؟

بسم اللہ الرحمن الرحیم
الجواب حامدا ومصلیا

سنتِ غیرمؤکدہ کا تارک مستحق ملامت نہیں ہےکیونکہ سنتِ غیر مؤکدہ کا حکم یہ ہے کہ ان کا کرنے والاثواب کا مستحق ہےاور نہ کرنے والے پر کسی قسم کا گناہ نہیں ہے،اور فقہاء کرامؒ نے اس کی درج ذیل تعریف کی ہے :
’’سنتِ غیر مؤکدہ وہ فعل ہے جسے نبی کریمﷺ یا صحابہ کرام رضوان اللہ علیہم اجمعین نے کیاہو اورکبھی بغیر کسی عذر کے ترک بھی کیا ہو،اس کا کرنے والا ثواب کا مستحق ہےاورچھوڑنے والا عذاب یا ملامت کا مستحق نہیں ہے‘‘۔تاہم بلاعذرمستقل طورپراس کے ترک کی عادت بنانابہتر نہیں جائے۔

============
وفی حاشية ابن عابدين – (1 / 124)
فالأولى ما في التحرير أن ما واظب عليه مع ترك ما بلا عذر سنة، وما لم يواظب عليه مندوب ومستحب وإن لم يفعله بعد ما رغب فيه
============
وفی التوضیح الضروری – (ص: 12)
لا فرق بین المستحب والمندوب عند الاصولیین فما فعله النبى صلى الله عليه وسلم ولم يواظب عليه مندوب ومستحب وكذا ما رغب فيه ولم يفعله كذا فى التحرير وحكمه الثواب بالفعل وعدم اللوم على الترك
============
البحر الرائق – (1 / 29)
فالأولى ما عليه الأصوليون من عدن ( ( ( عدم ) ) ) الفرق بين المستحب والمندوب وأن ما واظب عليه مع ترك ما بلا عذر سنة وما لم يواظب عليه مندوب ومستحب وإن لم يفعله بعد ما رغب فيه كذا في التحرير وحكمه الثواب على الفعل وعدم اللوام ( ( ( اللوم ) ) ) على الترك

فقہاء کرامؒ نے سنتِ مؤکدہ کی درج ذیل تعریف کی ہے :
’’سنتِ مؤکدہ وہ فعل ہے جسے نبی کریمﷺ یا صحابہ کرام رضوان اللہ علیہم اجمعین نے کیاہو اورکسی عذر کے بغیر ترک بھی نہ کیا ہو،اس کا حکم یہ ہے کہ کسی معتبر عذر کے بغیر اس کو ترک کرنے والا شرعاً مستحق ِ ملامت اور عتاب ہے، ایک حدیث میں رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا کہ جس نے میری سنت کو ترک کیا وہ میری شفاعت کو نہیں پائے گا، اس لئے سنت ِمؤکدہ کو ترک کرنے کی عادت بنالینا ہر گز درست نہیں ۔(کذا فی التبویب: 1360/6)

==================
الدر المختار (6/ 337)
وفي الزيلعي في بحث حرمة الخيل: القريب من الحرام ما تعلق به محذور دون استحقاق العقوبة بالنار، بل العتاب كترك السنة المؤكدة، فإنه لا يتعلق به عقوبة النار، ولكن يتعلق به الحرمان عن شفاعة النبي المختار – صلى الله عليه وسلم – لحديث «من ترك سنتي لم ينل شفاعتي» فترك السنة المؤكدة قريب من الحرام، وليس بحرام اهـ.
==================
حاشية ابن عابدين (رد المحتار) (6/ 338)
وما في الزيلعي موافق لما في التلويح حيث قال: معنى القرب إلى الحرمة أنه يتعلق به محذور دون استحقاق العقوبة بالنار؛ وترك السنة المؤكدة قريب من الحرمة يستحق حرمان الشفاعة اهـ. ومقتضاه أن ترك السنة المؤكدة مكروه تحريما لجعله قريبا من الحرام، والمراد سنن الهدى كالجماعة والأذان والإقامة فإن تاركها مضلل ملوم كما في التحرير والمراد الترك على وجه الإصرار بلا عذر
==================
واللہ سبحانہ و تعالی اعلم بالصواب
محمدعاصم عصمہ اللہ تعالی

 

اپنا تبصرہ بھیجیں